יום שלישי, 10 במאי 2011

עצמאות / סיפור (ואם יהיה לי כוח ואי"ה - יהיה גם המשך)

הוא צעד לבדו ברחוב. מכוניות חלפו על פניו, צופרות צפירות שמחה.  מדי פעם הוא חלף על פני זוגות חוגגים. כשחייכו אליו הוא חייך בחזרה, והמשיך לדרכו. בעשר בדיוק הוא הגיע למסיבה.
האינטרקום, כרגיל, לא פעל. מישהו היה צריך לרדת למטה ולפתוח לו, והוא המתין בסבלנות.
הוא החזיק את התיק מתחת לשחיו, והביט בתנועה החולפת ברחוב. לפתע נשמע קול רעם מחריש אוזניים.
מבניין העירייה שמאחור נורו לשמיים עשרות זיקוקים בזה אחר זה. באותו רגע נפתחה הדלת.
"איזה תזמון חרא! בגללך אני מפסיד את הזיקוקים!" - החוגג המזדמן היה עצבני מעט. אך לא יותר מדי.
הם עלו במעלית את כל ארבע הקומות. הם לא הכירו אחד את השני, ולא עשו יותר מדי נסיונות לפתח שיחה של ממש.
על הגג הוא פגש את בעל הבית, אותו הכיר ממזמן. הם החליפו מספר מילות ברכה מקובלות, ואז הוא נפנה לאכול. האוכל היה טעים למדי, אך לא חרג מן המקובל, וכלל, כמובן, לא מעט בשר. ברקע הייתה מוזיקה שקטה, אותה לא ממש הכיר. היו במסיבה מספר בחורים אותם לא הכיר ושבעל הבית לא טרח לערוך ביניהם הכרות. והייתה גם שכנה אחת מבוגרת, ושתי נערות צעירות - אולי בנותיו של בעל הבית? אך הוא לא זיהה אותן.
והייתה שם גם בחורה. הוא לא היה בטוח אם הם מכירים או לא, אבל הוא הניח שכן, לפי המבטים.
מפה לשם התפתחה ביניהם שיחה. התברר שהם אכן נפגשו פעם, בתקופה ההיא, לפני כעשר שנים. היא זכרה אותו צעיר ויפה, טיפוס מעניין. היא הסתקרנה לדעת מה עבר עליו בעשר השנים האחרונות, אך הוא לא שש לנדב פרטים. לאחר מכן גוועה השיחה. כשבעל הבית הזמין את אחד החוגגים לומר מספר מילים, היא פנתה אליו שוב, בלחישה:  "מה זה התיק הזה?" הוא חייך אליה, ועשה עצמו כלא שומע. היא החוותה בידה על התיק, ועשתה פרצוף שואל.
הוא חייך לעברה ומשך בכתפיו. היא קרבה את שפתיה לאוזנו ולחשה: "אתה יודע, זה קצת מוזר לבוא למסיבה עם תיק ג'יימס בונד..." - הוא הביט בה, וחשב לרגע. פניו הרצינו. לאחר רגע קט הוא קם ופנה אל ירכתי הגג. היא קמה אחריו, ומשהגיעה, הוא השביע אותה שלא תגלה לאיש מה יש בתיק.
לאחר דקות ספורות הם חזרו איש איש למקומו. היא הספיקה כבר למחות את דמעותיה, והוא נראה שקט ומהורהר. הוא ידע בתוך תוכו שהיה אסור לו לגלות לה. הוא הביט בה, במבט בוחן. כן, הוא יכול לסמוך עליה. הוא מקווה.
אט אט גוועה המסיבה. הבחורים הלכו, וגם הבחורה, השכנה עזרה לסדר והנערות פטפטו עצמן לדעת בצד. גם הוא עזר לעשות מעט סדר בגג, ולבסוף לקח את אחת משקיות הזבל ונפרד לשלום מבעל הבית.
כעבור מעט יותר מיממה -עקב חופשת החג - מצאו פועלי הזבל, לצד תיק ג'יימס בונד ריק ושקית הזבל אותה זרק, את גופתו של גבר כבן ארבעים, ללא מסמכים מזהים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה